אייזנקוט התאחד עם גנץ וסער: האם זה השפיע על הגושים?

נתי קאליש 1 Comment on אייזנקוט התאחד עם גנץ וסער: האם זה השפיע על הגושים?

אתמול הודיע רישמית רא"ל במיל' גדי אייזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה. במסיבת עיתונאים שנערכה בכפר המכבייה הודיעו גנץ סער ואייזנקוט על הקמת מפלגת "המחנה הממלכתי" | לאחר האיחוד, התפרסמו שני סקרים שבדקו את השפעתו על מפת הגושים | התוצאות המלאות

צילום: אלעד מלכה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הודעתו של רא"ל במיל' גדי אייזנקוט על הצטרפותו לפוליטיקה, הוקמה אמש באופן רישמי מפלגת "המחנה הממלכתי" באירוע שנערך בכפר המכביה. המפלגה תאחד תחתיה את בני גנץ ומפלגת כחול לבן, גדעון סער ומפלגת תקווה חדשה, את אייזנקוט ואנשיו, ובנוסף את שר הדתות לשעבר מתן כהנא.

במסיבת העיתונאים בכפר המכביה נשאו דברים שלשת ראש המפלגה החדשה. שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פתח את הנאומים ואמר: "אייזנקוט הוא לא רק מפקד עתיר זכויות, הוא אדם עתיר ערכים. עמד במבחנים הקשים ביותר בחברה הישראלית".

עוד הוסיף: "המכנה המשותף בינינו – הוא המחנה הממלכתי ביחד נפעל להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ, ולא פחות חשוב מכך ננווט אותה להשגת היעדים הלאומיים שלנו. הממלכתיות היא היכולת לאחד קבוצות ושבטים, היא הדרך היחידה להימנע מבחירות שישיות, ולהרכיב ממשלה רחבה ויציבה עם תמיכה ציבורית רחבה" דברי גנץ.

המצטרף הטרי רא"ל (במיל') גדי איזנקוט נשא נאום אחריו ואמר: "גנץ, שזכיתי לשרת לצידו ותחת פיקודו תקופה ארוכה, הוא האדם המתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי והרעיונות שהוא מבטא. מדינת ישראל נקלעה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שנמשך לאורך שנים, פוער קרע עמוק בלב החברה, לכן גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות  מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית, שתהווה בסיס לממשלה רחבה ויציבה לאורך זמן".

הצלע השלישי במפלגה, סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער אמר: "התנועה הזאת, שעושה היום את הצעד הראשון, אינה מהלך טכני. זהו מהלך עמוק שמטרתו – ביסוס כוח פוליטי שורשי של כלל-ישראל. התנועה הזאת יכולה להיות ותהיה בית לכל מי שנאמן לערכים המקוריים של התנועה הציונית על גווניה – הציונות הרביזיוניסטית, תנועת העבודה והציונות הדתית. היום זה אפשרי. והיא תהיה גם בית לכל אזרחי ישראל ללא הבדל דת או עדה. הבית הזה יהיה בית דמוקרטי ויחתור לאחדות בעם".

מיד עם סיום ההצהרות, פורסמו שני סקרים שבדקו את השפעת האיחוד על מפת הגושים. ובנוסף בדקו את המצב לאחר הפריימריז בליכוד.

בסקר מנדטים של "כאן חדשות" שנערך באמצעות הסוקר דודי חסיד ומכון קנטאר עלה כי אחרי הצטרפות איזנקוט והפריימריז בליכוד, נתניהו וגנץ מתחזקים בשני מנדטים, אך לא חל שינוי בחלוקת הגושים.

הליכוד – 35 מנדטים
יש עתיד – 22 מנדטים
המחנה הממלכתי – 14 מנדטים
הציונות הדתית – 9 מנדטים
ש"ס – 8 מנדטים
יהדות התורה – 7 מנדטים
הרשימה המשותפת – 6 מנדטים
ישראל ביתנו – 5 מנדטים
העבודה – 5 מנדטים
רע"מ – 5 מנדטים
מרצ – 4 מנדטים
הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה – 1.6%

מפת הגושים נותרה ללא שינוי דרמטי. גוש נתניהו עם 59 מושבים.

 

מנגד, בסקר שנערך מכון הסקרים "דיירטק פולס" עבוד "חדשות 14", עלה כי גם לאחר השינויים בגוש השמאל-מרכז – גוש הימין שומר על כוחו ועומד על 61 מנדטים:

‏מפת המנדטים המלאה:
‏הליכוד – 34
‏יש עתיד – 22
‏המחנה הממלכתי – 13
‏הציונות הדתית – 11
‏ש"ס- 9
‏יהדות התורה – 7
‏העבודה – 5
‏ישראל ביתנו – 5
‏הרשימה המשותפת – 5
רע"מ- 5
‏מרצ – 4
‏הרוח הציונית לא עוברת את אחוז החסימה ואף מאבדת מכוחה – 1.8%

‏שאלת ההתאמה לראשות הממשלה:
‏בנימין נתניהו – 48%
‏יאיר לפיד – 26%
‏בני גנץ – 16%
‏טרם החליטו – 7%

לאחר האיחוד, במפלגת הליכוד כתבו בתגובה לגנץ ואייזנקוט: "גדי אייזנקוט הצטרף למפלגה שלא יכולה להקים ממשלה, מחרימה חצי עם ותוביל אותנו לבחירות שישיות. רק הליכוד יכול להקים ממשלה לאומית יציבה שתמנע סבב בחירות שישי ותחזיר את ישראל ליציבות".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד הוסיף: "מחנה או ממלכתי? מחנאות וסכינאות או דאגה לממלכה? מחנה שמאל קיצוני עם האחים המוסלמים או ממלכת כהנים וגוי קדוש? בכל מקרה, הפרדוקס שלכם לא עושה עלינו רושם. "אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי".

 

 

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איכככככס חבורת פושעים בצווארון כחול